Polityka prywatności

Jaki jest przedmiot Polityki prywatności?

Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem strony internetowej pod adresem www.automationstechnik.pl.

Dane osobowe zbierane przez Automationstechnik Sp. z o. o. za pośrednictwem Strony internetowej są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane również RODO.

Automationstechnik Sp. z o. o. dokłada szczególnej staranności do poszanowania prywatności Użytkowników odwiedzających Stronę Internetową.

 

Kto jest administratorem danych?

Właścicielem strony www i jednocześnie administratorem danych jest Automationstechnik Sp. z o. o. z siedzibą przy ul. Rzemieślniczej 20 A, 30-363 Kraków, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieście w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000191568; REGON 003915177; NIP 6791168790 (dalej jako: Spółka).

 

Jaki jest rodzaj przetwarzanych danych, cele oraz podstawa prawna?

Dane osobowe Użytkowników są zbierane w przypadku:

  1. Wysłania zapytania przy użyciu formularza kontaktowego na stronie internetowej.

W formularzu kontaktowym Użytkownik podaje dane osobowe tj. adres e-mail oraz numer telefonu. Dane te służą wyłącznie do kontaktu oraz w celu dostarczenia osobie, której dane dotyczą odpowiedzi na zapytanie.

Podanie danych jest dobrowolne, jednakże stanowi warunek skorzystania z funkcjonalności formularza kontaktowego. Brak podania danych uniemożliwi dostarczenie (mailowe/telefoniczne) wiadomości i udzielenie odpowiedzi.

Podstawą prawną przetwarzania danych jest:

– art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora.

 

  1. Otrzymania zgłoszeń naruszeń prawa od sygnalistów.

W związku ze zgłoszeniem naruszeń prawa przetwarzane są dane osobowe takie jak: imię, nazwisko, dane kontaktowe oraz inne dane wskazane w zgłoszeniu. Dane te dotyczą sygnalisty, świadków, osoby, której dotyczy zgłoszenie. Podanie danych osobowych jest dobrowolne jednak bez ich podania rozpatrzenie zgłoszenia może być utrudnione bądź niemożliwe.

Celem zbierania danych osobowych jest podjęcie działań związanych z ustaleniem, czy będące przedmiotem zgłoszenia działanie lub zaniechanie stanowi rzeczywiste lub potencjalne naruszenie, wykrywanie nieprawidłowości w Spółce, takich jak naruszenie przepisów wewnętrznych procedur obowiązujących w Spółce i przepisów powszechnie obowiązującego prawa oraz rozpatrywanie zgłoszeń, podjęcie czynności wyjaśniających, informowanie Sygnalistów o przyjęci i rozpatrzeniu zgłoszenia jak również podejmowanie działań mających na celu przeciwdziałanie ujawnionym nieprawidłowościom, jak również wykonanie wobec zgłoszenia czynności, o których mowa w Procedurach zgłoszeń wewnętrznych Automationstechnik Sp. z o. o.

Naruszenia można zgłaszać za pośrednictwem dedykowanego adresu e-mail.

Schemat postepowania w sytuacji naruszenia prawa oraz Procedura zgłoszeń wewnętrznych obowiązującą w Automationstechnik Sp. z o. o. znajduje się w stopce strony.

 

  1. Podczas korzystania ze Strony Internetowej mogą być pobierane dodatkowe informacje, w szczególności: adres IP przypisany do komputera Użytkownika lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego. Podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług.

 

Komu udostępniane lub powierzane są dane?

Dane osobowe mogą być ujawnione osobom upoważnionym przez Automationstechnik Sp. z o. o., podmiotom świadczącym na rzecz Spółki usługi, w tym usługi techniczne i organizacyjne, usługi w zakresie prowadzenia poczty elektronicznej, a także innym podmiotom/osobom/organom w zakresie i na zasadach określonych przepisami prawa.

W przypadku konieczności udostępnienia danych osobowych podmiotom trzecim, Automationstechnik Sp. z o. o. wymaga od nich zachowania poufności i bezpieczeństwa informacji oraz wykorzystania ich jedynie do zapewnienia nam danej usługi. Spółka ma zawarte stosowne umowy powierzenia przetwarzania danych z podmiotami, którym powierza dane osobowe.

 

Jak długo przechowywane są dane osobowe?

  1. Dane osobowe Kandydatów przekazane Automationstechnik Sp. z o. o. w celu rekrutacji będą przetwarzane do czasu zakończenia rekrutacji na dane stanowisko, w przypadku wyrażenia zgody przez Kandydata również na potrzeby przyszłych rekrutacji, przez okres wskazany w klauzuli zgody.
  2. Dane osobowe Użytkownika przetwarzane do celu obsługi zapytania będą przetwarzane przez Administratora przez okres trwania korespondencji, a następnie, w zależności od tego, jakie będą jej rezultaty albo zasilą bazę klientów/kontrahentów Spółki i będą dalej przetwarzane w celu realizacji umowy, albo zostaną usunięte, jeżeli nie zaistnieje możliwość nawiązania współpracy.
  3. Dane osobowe przekazane w zgłoszeniu naruszenia prawa będą przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami. Dane nie będą przechowywane dłużej niż przez czas prowadzonego postępowania sądowego, na potrzeby którego wymagane jest udostępnienie dokumentów z przeprowadzonego postępowania w sprawie naruszenia.

 

Czy dane są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?

Na stronie gromadzone za pomocą plików cookies dane są analizowane z wykorzystaniem:

– Google Analytics – dostarczane przez Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA, polegające na tworzeniu statystyk i ich analizie w celu optymalizacji strony www.

– Microsoft Clarity – dostarczanego przez Microsoft, 1 Microsoft Way, Redmond, WA 98052, USA, pozwalającego na analizę zachowania użytkowników na stronie www w celu prowadzenia analiz user experience.

W związku z powyższym dane Użytkowników mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jednak Spółka pragnie zapewnić, iż w takiej sytuacji gwarantuje wysoki stopnień ochrony danych osobowych. Gwarancje te wynikają w szczególności ze zobowiązania do stosowania standardowych klauzul umownych przyjętych przez Komisję (UE).

 

Czy dokonywane jest zautomatyzowane przetwarzanie danych osobowych?

Dane osobowe nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania).

 

Pliki cookies

Co to są pliki cookies?

Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) są to dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Strony www i przeznaczone do korzystania z niej. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

 

Z jakich plików cookies korzysta Strona www?

Szczegóły o tym z jakich plików aktualnie korzysta Strona, Użytkownik może się dowiedzieć klikając widget „preferencje co do zgód”, który widnieje na każdej stronie Serwisu w jej lewym dolnym rogu.

Podstawa korzystania z plików cookies

Niezbędne pliki cookies są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, w celach stanowiących prawnie uzasadniony interes administratora oraz użytkowników. Użytkownik może wyrazić sprzeciw wobec takiego przetwarzania swoich danych osobowych, lecz w praktyce uniemożliwi to korzystanie ze strony internetowej www.automationstechnik.pl bądź znacznie to utrudni. Pozostałe, opcjonalne pliki cookies m.in. marketingowe są przetwarzane na podstawie wyrażonej przez Użytkownika zgody, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO.

 

Jak zarządzać plikami cookies?

Przy wejściu po raz pierwszy na Stronę, Użytkownikowi ukazuje się informacja o plikach cookies (u dołu strony). Użytkownik w tym miejscu ma możliwość wyboru na użycie jakich rodzaje plików cookie wyraża zgodę.

Ponadto Użytkownik w dowolnej chwili może wycofać swoją zgodę bądź dowolnie zmienić swoje preferencje w tym zakresie, klikając widget cookies widniejący na każdej stronie (w jej lewym dolnym rogu) a następnie zmieniając ustawienia w ukazującym się banerze.

Ponadto Użytkownik może zarządzać ustawieniami plików cookies w ramach swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik może blokować wszystkie lub wybrane pliki cookies. Użytkownik może również blokować pliki cookies konkretnych witryn. W każdej chwili może również usunąć zapisane wcześniej pliki cookies oraz inne dane witryn i wtyczek.

Informację o tym, jak skorzystać z powyższej opcji możesz znaleźć u producenta stosowanej przez Użytkownika przeglądarki (OperaFirefox Internet ExplorerChromeSafari).

 

Jakie są prawa Użytkowników?

  1. Prawo do cofnięcia zgody – podstawa prawna: art. 7 ust. 3 RODO.

Użytkownik ma prawo do cofnięcia każdej zgody, jakiej udzielił Automationstechnik Sp. z o. o.

  • Cofnięcie zgody ma skutek od momentu wycofania zgody
  • Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez Spółkę zgodnie z prawem przed jej cofnięciem.
  • Cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla Użytkownika żadnych negatywnych konsekwencji, może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem Spółka może świadczyć jedynie za zgodą.

 

  1. Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych – podstawa prawna: art. 21 RODO.
  • Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją – wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania, jeżeli Spółka przetwarza jego dane w oparciu o prawnie uzasadniony interes.
  • Jeżeli sprzeciw Użytkownika okaże się zasadny i Spółka nie będzie miała innej podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych, dane osobowe Użytkownika zostaną usunięte, wobec przetwarzania których, Użytkownik wniósł sprzeciw.

 

  1. Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – podstawa prawna: art. 17 RODO.
  • Użytkownik ma prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych danych osobowych.
  • Użytkownik ma prawo żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli:
  • dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane;
  • wycofał określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o jego zgodę;
  • dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem;

Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu lub wycofaniem zgody, administrator może zachować pewne dane osobowe w zakresie, w jakim przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Dotyczy to w szczególności danych osobowych obejmujących: imię, nazwisko, adres e-mail, które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z usług Spółki.

  1. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych – podstawa prawna: art. 18 RODO.

Użytkownik ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych wyłącznie do ich przechowywania lub wykonywania uzgodnionych z Użytkownikiem działań, jeżeli zdaniem Użytkownika, Spółka ma nieprawidłowe dane na temat Użytkownika lub Spółka przetwarza je bezpodstawnie, lub Użytkownik nie chce, żeby Spółka je usunęła, bo są potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, lub na czas wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych.

Użytkownik ma prawo do żądania ograniczenia wykorzystania danych osobowych w następujących przypadkach:

  • gdy kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas Administrator ogranicza ich wykorzystanie na czas potrzebny do sprawdzenia prawidłowości danych, nie dłużej jednak niż na 7 dni;
  • gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych Użytkownik zażąda ograniczenia ich wykorzystania;
  • gdy dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub wykorzystywane, ale są one potrzebne Użytkownikowi w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
  • gdy wniósł sprzeciw wobec wykorzystania jego danych – wówczas ograniczenie następuje na czas potrzebny do rozważenia, czy – ze względu na szczególną sytuację – ochrona interesów, praw i wolności Użytkownika przeważa nad interesami, które realizuje Administrator, przetwarzając dane osobowe Użytkownika.

 

  1. Prawo dostępu do danych – podstawa prawna: art. 15 RODO.

Użytkownik ma prawo uzyskać od Administratora potwierdzenie, czy przetwarza dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, Użytkownik ma prawo:

  • uzyskać dostęp do swoich danych osobowych;
  • uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania danych Użytkownika albo o kryteriach ustalania tego okresu (gdy określenie planowanego okresu przetwarzania danych nie jest możliwe), o prawach przysługujących Użytkownikowi na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Unię Europejską;
  • uzyskać kopię swoich danych osobowych.

 

  1. Prawo do sprostowania danych – podstawa prawna: art. 16 RODO.

Użytkownik ma prawo do żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących jego danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, Użytkownik, którego dane dotyczą ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym przez przedstawienie dodatkowego oświadczenia, kierując prośbę na adres poczty elektronicznej podany na końcu Polityki Prywatności.

  1. Prawo do przenoszenia danych – podstawa prawna: art. 20 RODO.

Użytkownik ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczył Administratorowi, a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie, administratora danych osobowych. Użytkownik ma również prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio takiemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe. W takim przypadku Administrator prześle dane osobowe Użytkownika w postaci pliku w formacie csv, który jest formatem powszechnie używanym, nadającym się do odczytu maszynowego i pozwalającym na przesłanie otrzymanych danych do innego administratora danych osobowych.

W sytuacji wystąpienia przez Użytkownika z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Użytkownika uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania – o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.

  1. Użytkownik może zgłaszać do Administratora skargi, zapytania i wnioski dotyczące przetwarzana jego danych osobowych oraz realizacji przysługujących mu uprawnień.
  2. Użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w zakresie naruszenia jego praw do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

 

Jak są zabezpieczane dane osobowe?

Automationstechnik Sp. z o. o. posiada odpowiednie środki ochronne, w tym środki fizyczne, elektroniczne i proceduralne, służące do ochrony danych osobowych przed utratą, zniszczeniem, niewłaściwym użyciem oraz nieupoważnionym dostępem lub ujawnieniem. Przykładowo, Automationstechnik Sp. z o. o. ogranicza dostęp do tych informacji do upoważnionych pracowników i wykonawców, ktorzy muszą znać te informacje w ramach swojej pracy, a także do dostawców usług stron trzecich, którzy mogą przetwarzać dane wyłącznie zgodnie z instrukcjami dostarczonymi przez Automationstechnik Sp. z o. o.

 

Zmiany Polityki Prywatności

Automationstechnik Sp. z o. o. może zmieniać niniejszą politykę prywatności i związane z nią informacje. Automationstechnik Sp. z o. o. zaleca Użytkownikom regularny wgląd w politykę prywatności w celu pozyskania informacji o wszelkich możliwych wprowadzonych zmianach. Automationstechnik Sp. z o. o. zawsze podaje datę polityki prywatności w celu umożliwienia Użytkownikom śledzenia zmian. Należy pamiętać, że polityka prywatności służy wyłącznie celom informacyjnym.

 

Kontakt

W przypadku zapytań dotyczących Polityki prywatności Automationstechnik Sp. z o. o. prosimy o kontakt mailowy pod adresem: biuro@automationstechnik.pl.